myBrestfren

  • 4
Last two years, aku ada beli satu gajet yang Nuar rasa mahal sangat-sangat. Defeat the purpose katanya. Siap kalau dah tak guna, nak jual semula. Ianya ada sebuah Nursing pillow. Brestfren.






Aku tak ingat bila aku beli tapi rasanya iqbal dalam 4 bulan kots. Sangat-sangat berguna. Dan aku harap aku beli dari awal dalam pantang lagi. Pada masa tu aku guna bila nak breastfeed Iqbal occasionally tapi paling senang kalau travel. Iqbal bukan jenis yang nak duduk car seat. Bayangkan nak balik Kuantan dan Iqbal refuse to stay in the car seat. Sakit tangan aku nak mendokong and breastfeed dia untuk kasi dia tenang.

So bila terletak diatas brestfren, dia akan stay gitu dan aku cuma kena secure dia supaya tak menggelongsor kehadapan. Tak la cramp tangan aku.

Tapi aku nak cerita kegunaan brestfren ni masa breastfeed Nazim. Nazim ada masaalah untuk feeding daripada breast kanan. Macam susah nak latch kalau guna position biasa. Craddle hold. Jadi aku terpaksa feed Nazim dengan position Football Hold. Which is susah kalau nak guna bantal. Nursing pillow ni sangat membantu. just secure it ke kanan dan position the baby as such. Ianya stabil dan tak risau baby menggelusur ke apa.

Kalau tak ada nursing pillow, memang kena susun bantal keliling belah kanan.

I know kalau tak ada nursing pillow pun boleh aje breastfeeding fine. But aku cerita sebab aku sukakan product ni dan aku rasa sangat membantu kalau ada in hand. :) Its a nice gift for a breastfeeding mother too. Brestfren is quite expensive. Aku beli Rm188. Nuar tak approve tapi gua dah beli. Tapi sekarang ni, siap tanya, tak nak bawak brestfren awak ke?

Bagi Iqbal, ianya adalah bantal nenen. :P




4 comments:

kingbinjai said...

KalU takde pun takpe kan?

Amyz! said...

Aku pun beli. Tp tak guna masa nursing. Guna utk tidokan Alam masa selsema sbb bantal tu tinggi dan Alam rasa mcm tido di riba aku. :)

Bantal nenen pun byk kegunaannya. :)

Angah said...

selagi ada gajet yang menyenangkan aku..tetap aku beli..nak approve ke tak aku tak pedulik sebab beli pakai duit aku haha

nida said...

kalau beranak bedah pun orang kata mudah if ada benda ni.. bleh cover perut sama.. tapi aku tak beli haritu.. teringin gak.. maybe next la kot.. he he

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers