Kek Coklat yang moist dan senang gila

  • 5

Gambar ini adalah kek kedua untuk backup kek open house haritu. Malas nak belah-belah tengah. Aku siram aje dengan choc ganache yang melimpah ruah.


Ingat tak entri kek coklat yang aku masak dalam periuk nasi tu? Kepada sesiapa yang datang open house runcit-runcit rumah aku haritu. Kek coklat tu la yang aku hidangkan. Cumanya, aku belah tengah, letak creme cheese filling dan covered with chocolate ganache. Bunyi hebat macam tahap dewata raya, tapi hakikatnya ianya semudah google sahaja.


Resepi kek tu aku dah google lama. Dan itu adalah kali ke-3 aku cuba without fail. Resepi tu aku dapat daripada K-lynn. Ada juga resepi carrot cake dan oreo cheesecake yang belum aku cuba lagi. Tapi tu adalah resepi yang biasa K-lynn buat, jadi sudah tested kesedapan dan keberhasilannya.


Aku double the amount, untuk dapatkan kek yang tinggi sket. Supaya boleh belah tengah dan letak filling.

K-lynn juga ada bagitau yang resepi ni fleksible. Aku setuju sebab masa mula-mula buat aku takde susu cair. So aku letak dua sudu susu pekat dan air yang aku bancuh dengan sukatan susu cair tu. Dan aku kurangkan sedikit gula. Menjadi juga, kali pertama cuba dan menderhaka dengan resepi.

Apapun, silalah cuba resepi tu. InsyaAllah sedap. :)

5 comments:

AJ said...

Salam singgah.Singgahla di http://eyriqazz.blogspot.com

mommy gaby said...

marveolus.. camna resepi senang nak buat filing cream cheese and coklat sadur tuer?

ella's

Pnut said...

wahhh rajinnya dia update...i likeee i kan peminat you...
eh silap... ai kan peminat iqbal..

Cikgu Zam said...

huhhh, menarik dan menyelerakan

Anonymous said...

Macam batu giling je ha ha!

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers