Sahur sendiri

  • 8
Nuar dah mula kerja waktu pelik-pelik. Sekarang masuk kerja pukul 11.30 malam, balik kerja pukul 8.30 pagi. Ia akan berterusan selama sebulan. Sepanjang bulan ni dia akan training dengan US trainer. Shilakak aje. Buat aku bersahur seorang diri.

Jadi aku kena pastikan yang Iqbal tidur tanpa gangguan sepanjang aku sahur dan harapannya sepanjang aku pump susu. Jadi aku beli baby monitor. Macam hebat la pula. Tapi harapannya membantu aku untuk monitor Iqbal sebelum dia melalak lagi kuat dan susah dipujuk.

Sebelum ni, aku memang tak tinggalkan Iqbal seorang dalam bilik. Mesti ada dalam aku nyer eyesight la. Mama pun pesan, jangan tinggalkan baby sorang-sorang. Nanti ada yang ganggu. Masa Iqbal dalam 1-4 bulan memang kalau tinggal aje menangis. Sekarang ni dia kuat sket la. Selepas kitorang buang saka dan buat pendinding ni.


Ini child unit. Letak dekat dengan Iqbal. Lebih kurang dalam 1.5 meter dari baby(source). Di lekatkan pada baby cot yang sekarnag ini merangkap sebagai tempat letak baju.


Ini parent unit. Letak di tingkat bawah.

Alhamdulillah, Iqbal tak banyak ragam. Setakat dua kali aku bersahur seorang diri, Iqbal masih bagi aku masa dalam 20 minit untuk bersahur. Cuma nak pump aje dia dok terjaga.

Sahur sorang memang sucks. Kini aku alami perasaan Nuar bersahur sepanjang tahun lepas. Karma ni.. Karma..

p/s: gambar sangat ampeh. Kena tukar hp ni... :P

8 comments:

Nida Shaari said...

2 tahun aku bersahur sorang. biasa je. Tapi tahun ni sahur sorang tiba-tiba aku rasa sucks

Pnut said...

aikkk naper tak guna kamera niko u?
and kenapa ada pic baby cot je tapi tader pic menantu gue???

Amyz! said...

ni tunjuk gambar blur sbb ada niat nak tukar hp baru? :-p

tahun lepas gua sahur sengsorang kat asrama kolej, sambil cecah biskut dlm air susu, air mata leleh2. ahaha. gile emo.

fusarium solani said...

Salam,
Selamat bersahur. Saya juga bersahur sendirian. Telan aja, mana yang boleh. :)

RieNa said...

saka?pendinding? mcm nyebuk nak tahu ni.later ok?

bersyukur sbb umah kecik dan takde tingkat2. senang nak tgk anak.

Ili Khalil said...

ade ke benda macam ni? wow.

adalah Dak Aup said...

bagi pihak nuar plak..bertahun2 dulu sahur di kedai mamak sekitar dengkil-cyberjaya-putrajaya.. natijahnya..lali dah dgn masakan mamak huhuhu..kesannya..kalo blh elakkan, mmg sy elakan memamakkan diri.

RashAtie said...

time tuk tukar henpon baru.....claim for bday pezen la....

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers