cinta dalam blog

  • 13
Geli-geli

Bila bloghopping dari satu blog ke blog yang lain, kadang-kadang aku terserempak dengan blog-blog adik-adik yang sedang bercinta. Comel bila mengenangkan mereka bercinta. Merajuk dan saling berteka-teki dengan perasaan pasangan masing-masing.

Aku sudah lama meninggalkan zaman itu.

I dont feel that way anymore. Mungkin parut besar dalam hidup aku 3 tahun lalu buat aku berperasaan begini.

Untuk rasa geli-geli bercinta dah tak ada. Aku rasa percintaan aku sekarang adalah percintaan yang paling monotonus sekali. Peningkatan umur buat aku jadi lebih matang (kononnya). Jadi aku katakan TIDAK pada teka-teki dan YA pada berterus-terang. Jadi aku tak membuang masa bergaduh yang tidak-tidak dan merajuk tak tentu pasal.

Boringnya bercinta dengan aku!!

Adakah aku sudah terlepas dua esen penting dalam percintaan? Tapi aku rasa lebih content daripada 3 tahun dulu. Bila aku fikir sekali lagi. Ya! aku rasa lebih tenang.

13 comments:

Amyz! said...

hahaha. pencinta matang. kononnya.

kadang bercinta dengan rajuk & teka teki ini rimas. rimas!

aku dah straight forward. "nak bercinta ni main-main ke nak bawak kawen? kalo nak bercinta tak nak pikir kawen, bleh blah!"

hahaha.

cik puan daun said...

ya amyz.. aku setuju banget.. bukan main2 laa.. malas

Anonymous said...

Korang dah ada calon boleh la kata macam tu..

Tapi memang betul la, pada fasa dan peringkat umur sekarang ni, nak rajuk & teka teki tu buang masa je..

Macam orang tak matang yang kononnya "not a girl not yet a women" gitu?

ha ha ha

Anonymous said...

hahaha. sama la. bila tiba satu tahap tu, tak larat nak merajuk2 / main tarik tali. tanya direct je, nak serius ke nak stakat main2 cinta je? nasib baik dia jawab nak stay sampai bila2. huhu..cair2..

cikdaun, kite dah update blog sikit

Anonymous said...

ha ha aku cam amyz.tolonglah, cintancintun yang menggelikan sejak dulu aku opt out of it. terus terang lagi bagus. teka teki pun ingat lelaki nieh smart sangat to figure out your brains and what you wantkah? pastuh nak merajuk-rajuk, buat penat jer.

tapikan, uya yang aku kenal, boleh tahan merajuk jugak but now different, I would say this r'ship is better, bukan sebab aku side si drebar kembara tuh okay? tapi sebab kau sound less problematic where r'ship are concerned these days.

-exroomie-

cik puan daun said...

nida: kalau tak ada calon pon, kita leh choose to not having those puzzling and sulking phase.. terus terang..so we know where we stand.. eh ckp orang putih plak.. ahahaha

mamselle: congratulation!! sweet jer kan? Bila dpt dengar bende tu daripada mulut dia. Rasa lega kan? aahhaa

ex-roomie: eh.. aku mmg kuat merajuk kan dulu? sekarang mmg tak byk hal sangat.. ehehehe..

yeah.. lepas 25 tahun hidup.. baru faham yang lelaki tak pandai nak baca apa yang ada dalam fikiran aku.. muahahaha.. sekarang aku dah tau dah trick nih.. :P

Tok Rimau said...

Aku jatuh cinta dgn cinta. bukan dengan orang.

Angah said...

Aku kenal 2 bulan terus bertunang, pastu kawen. bercinta lepas kawen lebih seronok ahahaha..

lelaki dan kiasan ibarat mencurah air ke daun keladi. Baik la straightforward jek. Dah 5 tahun ni pun tak pahamnya hubby aku tuh kalau aku cakap "lenguh la kaki ni bang" dengan harapan dia nak la picit2 ke..baik aku cakap "abang tolong picit kaki ni, lenguh la"

Anonymous said...

bercinta mana ada geli...

... dan selamat bercinta dengan berterus terang yea..

blackpurple @ jowopinter said...

Ha ha ha. Ada yang geli-geli untuk bercinta, ada yang bercinta untuk geli-geli.

Geli sungguh....

Anonymous said...

aku tak rimas.

Aku benci cinta yg gitue.... boleh muntah darah kuning pekat likat....

Anonymous said...

aku suka cinta yang geli-geli. boleh 'geli-geli'.
geli tuh seronok.
membuatkan kau ketawa kegelian.

Anonymous said...

kadang-kadang kena gak kita lari-lari keliling pokok,baru meriah sikit nama cinta nie.kadang-kadanglah

ayobK

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers