Proses pemulangan deposit yang dibuat melalui kredit kad di Hospital Serdang.

  • 0
Bulan 2 yang lepas, aku admitted di Hospital Serdang. Nuar request untuk wad kelas pertama. Untuk masuk wad kelas pertama bagi pekerja swasta memerlukan deposit. Rm1100. Tengah-tengah malam buta mana la nak keluarkan cash bagai. Jadi kitorang just swipe the credit card.

Selepas 3 hari, bil pun keluar dan biasanya kurang daripada jumlah deposit tu. Ada baki dalam 700++. Proses untuk mendapatkan semula baki deposit tu bukan semudah yang disangka. Kalau cash, mungkin boleh dapat terus. Kalau credit card, prosesnya berbeza. Ada sedikit nada menyampah disitu.

Untuk bil atas nama sendiri. Apa yang di perlukan untuk proses pemulangan deposit adalah:

1. Salinan kad pengenalan
2. Bukti no akaun ( Salinan buku bank atau page maybank2u or online banking page yang ada nama dan no akaun)
3. Bil deposit asal

Selepas menyerahkan semua diatas,korang takkan diberikan apa-apa resit or bukti penyerahan. Tapi percayalah!! ia akan di proses oleh bahagian kewangan dan mengambil masa sebulan. Anda takkan dapat pemberitahuan tentang pemulangan telah dibuat atau tidak. Jadi, check aje lah bank account kalau tetiba ada duit masuk yang konon-konon tak tahu sumber mana. Ada unsur-unsur kejutan disitu. Saspen kan? Supriseeeee tak? bak kata Eric Leong.

Jika selepas sebulan tak ada apa-apa perubahan dalam akaun anda. Sila hubungi unit hasil Hospital Serdang untuk maklumat lanjut. :)

Best kan? Masa ambil duit. Zassss!!! masa nak pulang duit. Macam kura-kura.

p/s: Baru buat Rabu lepas. Lepas sebulan I'll tell you the result. :)


No comments:

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers