Iqbal Wafiq - supaya mama tak lupa

  • 3
Iqbal Wafiq ekslusif breasfeed and on EBM sampai umur setahun sebulan.

Mula makan pada umur 6 bulan. Bermula dengan nestum dan growell.

Breastfeeding diteruskan dan bagi dia EBM dan topup with formula di nurseri dan breastfeed dirumah. Iqbal masih lagi guna botol kecil 5oz sahaja. Dan bila tengok penjelasan daripada video ni, aku rasa OK. He dont need to upgrade to a bigger bottle.

Setahun 6 bulan aku berhenti pump susu. But Iqbal masih teruskan breasfeed at home and weekend.

Iqbal makan apa sahaja yang kitorang makan. He loves spaghetti, nasi dengan kuah sket2 pedas, yogurt drinks, fruits ( betik, mangga, tembikai susu ), ice cream, fruit popsicle and milo.

Masih lagi si cinembam mama. Last timbang he was 11.9 kg. Aku rasa dah capai 12kg ++ kots sekarang ni. Tak larat nak mendokongnya. Ehehe.

3 comments:

fieza said...

Alamak! Yuni dah start botol besar! Tak pe ke?

cik puan daun said...

fieza.. kalau yuni nak minum banyakk.. its ok.. Iqbal mmg tak minum banyak sangat.. banyak kali tanya nurseri yang cukup ke susu Iqbal dalam botol 5oz tu.. dorang kata cukup.. so dia ikut toddler punya keperluan dan selera.. :)

Dont worry ok..

Amyz! said...

thanks for sharing this. :-)

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers