Cuti Aidil Adha

  • 4
Sebanyak mana aku sukakan waktu cuti panjang, ada juga sebab aku tak suka nak tinggalkan rumah aku lama-lama. Kadnag-kadang lepak Sijangkang. Masih bekerja tapi gerak daripada kampung sebab adik beradik semua ada.

Aku menanam pokok, kalau tinggal rumah lama-lama, sapa nak siram pokok? mati la pokok gua. Itulah yang terjadi pada pokok rosemary dan daun kesum gua.Kawasan rumah aku tu terik gila ok. Memang cepat aje kering pokok-pokok tu semua.

Eletrik kat rumah tu pula tak berapa stabil. Kalau cuti dan takde sapa tengok-tengokkan, nanti kilat dan lantun. Habis la peti sejuk gua. Ni sangat kritikal masa ada stok EBM dulu. Risau ok? kalau cuti lama-lama risau susu terosak kalau letrik terputus. Meraung ok kalau jadi.

Bila dah duduk kampung lama-lama, rasa sedih pula nak duduk bertiga aje. Rasa terabai. Normal emongek. Ahahahaa.

Ok lah. Selamat bercuti ya? Aku tak cuti lama. Cuma duduk kat kampung lama-lama sket sebab adik beradik balik. Bila lagi Iqbal nak buli dorang.

4 comments:

Amyz! said...

cuti lama2 mmg best kalau ada semuaaaa adik beradik berkumpul dan riuhhhh satu rumah. :D


tapi tak best sbb azlie tak dpt cuti dan balik kl. huhu.


haha. emo plak kat blog org.

Nic said...

sama je feeling.. (masalah org yang kg dekat sgt kot.. or org sijangkang je.)..
yup.. akak ada 2 pokok kesum dan dua2 mati even dah few time survive.. nak letak longkang, longkang pun takde air.. camana aa..
and macamana nak tanam herbs kat vase letak kat kitchen mcm kat ch AFC tu.. bila masak tinggal petik je. (Tak basuh pun diornag)

baincardin said...

Selamat Menyambut Aidiladha!!!~ ^_^

fareesha79 said...

syura, rumah dan kg dkt aku pun kdg2 balik hari ada. kalau aku ada kereta sendiri agaknya travel selalu rmh mak bapak bila ramai2 ada.

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers