Tentang nafsu material

  • 9
Bersempena bulan puasa ini, entri pun ala-ala aje. Malas gila nak update blog. Lagipun baru ada internet dirumah. Terima Kasih TM. Tahan la telinga dengar makis-makis suami saya sampai proses perpindahan line telefon dan internet berjalan mengikut KPI TM. Kalau tak ada makis-makis itu, mungkin ambil masa 5 bulan.

Yang aku tak suka, kalau tak makan, mula la nafsu tu menuju kearah lain. Mula la gatal nakkan duniawi berbentuk materi. Apa yang kita nak tak semestinya dapat kan? Tapi aku nak list-kan jua. Just for the sake of venting it out. Tanpa mengikut priority:

1. Oven
2. Ukulele
3. Rumah sendiri
4. Swimming pool
5. Nintendo Wii
6. Aksesori wanita ( gelang ke, rantai ke, asalkan baru. :p)
7. Home deco
8. Food processor
9. Mixer yang best (KitchenAid kaler merah)
10. Kereta baru
11. Unifi yang paling laju

Kadang-kadang bende-bende materi ni, mmg totally nafsu dan tak nampak fungsi lah. Tapi kenapa kita fikirkan juga kan? Kalau tak ada pun hidup diteruskan jua. :P

9 comments:

Kartini said...

Aku nak kitchen aid kaler merah jugaks!!! Dan barang barang kitchen aid yg lain ahaks

seri said...

Salam,
Salam Ramadhan Cik Puan Daun... hmm teman perlukan kicthen kabinet kasik semmangat nak masak:)

Liza said...

liza tgh mengidam breadmaker kenwood, harap2 cukup ler budget nak beli bulan nie

up on my forehead said...

ukulele?

sekali lagi, ukulele?

aku ngidamkan gamelan so bila kepala sakit, i could really play a real one, rather than imagine them up there.

and my OWN place.
ini bukan sekadar mengidam, materi whatsoever but PERLU hahaha

Nida Shaari said...

Home deco macam dalam rancangan cantik tak!!! tu sangat menggiurkan

Amyz! said...

gua gila beli barang baby~ hakhak.

Angah said...

oven, rumah sendiri dan mixer tu sudah ada walaupun yang biasa2 je..

anggap hadiah untuk diri sendiri haha

cik puan daun said...

Kartini: Orang yang bagus mmg mempunyai citarasa yang sama.. ahahaha..

seri: kitchen cabinet mmg sangat saya idamkan.. kasi semangat nak masak kat dapur.. :)

liza: waahh.. boleh tambah dalam wishlist saya gaks..

ika: pls jangan dengki dengan ukulele aku.. seperti aku tak dengki pada ko punya gamelan.. ahahaha

nida: deco yg free lagi mengiurkan.. ahaha

amyz: aku pernah alaminya dulu.. dia akan berkurangan bila anak membesar.. enjoice!!

Angah: Mixer pun dah ada.. tapi biasa-biasa la.. tu mixer nafsu.. ahahaha.. kalau ada mixer tapi tak buat kek pun tak guna gaks.. macam aku.. rumah sendiri sangat nak.. tapi masih tak settle location.. tu yg payah ni..

Feeyona said...

aku pon nak beli oven tapi tak terbeli2 lagi. hahahah

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers