Iqbal Wafiq.. my oh my..

  • 4
Iqbal demam + batuk + hingus.

Selama ni doktor tu kata, paru-parunya bagus. Tapi kali ini doktor cakap, paru-parunya tak berapa bagus. Siap kena nebulizer yang sangat menyiksakan untuk dilalui oleh both Iqbal, aku dan Nuar.

Iqbal juga mengalami kurang selera makan. Bagi budak yang datang kepada kita bila kita makan dan buka mulut suruh suap. Ini adalah sangat disturbing. Sekarang semua makan dia geleng kepala. Bila masukkan dalam mulut dia luah semula.

Iqbal juga tidak selera nenen. Owh! itu adalah tamparan hebat buat aku. Dah tak ada senjata rahsia dah. Selalunya Iqbal find comfort guna nenen. Sekanag tidak lagi. Dia cuma nak baring kat dengan aku dan dekat-dekat nenen sahaja. :(

Makan ubat juga jadi seperti peperangan. Lebih kepada seksaan buat Iqbal sebab aku terpaksa pegang kaki tangan kepala dan muncungkan mulut. Damn! Yang paling seksa dengar dia menangis-nangis dan meraung-raung. Yang paling tak best setiap malam untuk 5 hari, kena bagi 4 jenis ubat. Dengki betul doktor tu pada aku.

Harap anak saya cepat baik. Dapat semua seleranya. Tak best sungguh kena makan ubat. Yukss!

4 comments:

RieNa said...

get well soon iqbal!

susah hati kalau anak xmau mkn. iqbal jgnla kurus plak nnti tak comeyyy!

Amyz! said...

ohoo.. kesian kat iqbal. tapi ubat perlu utk iqbal kembali sihat, lasak dan minum nenen dgn banyak semula.

cepat baik ye iqbal..

supersomething said...

Aku doakan Iqbal cepat-cepat sembuh. Amsyar pun baru lepas stage tokmo makan, takmo makan ubat dan takmo nen. Kalau hidung Iqbal selalu sumbat-sumbat, ada ubat (actually air je) yang ko boleh picit sembur dalam hidung dia untuk cairkan hingus agar dia boleh bernafas dan minum dengan lebih baik. Nama ubat (air) tu adalah Sterimar® Sea Water Nasal Spray.

Unknown said...

semuga semuanya akan baik-baik saja ye.

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers