Bergilir-gilir

  • 7
Bila berbual dengan Nuar kadang-kadang keluar cerita tah apa-apa. Tapi aku rasa walaupun Nuar tu tak la kelakar sangat, tapi kadang-kadang keluar juga kelakar dia. :P Sayang Awak..

Bercerita pasal kelakar. Walaupun aku ni kuat borak bak kata mak aku, tapi bila perlu, rasa aku boleh jadi pendengar yang baik. Perbualan adalah suatu yang ada tolak ansur la kan? Pihak satu lagi bercerita, satu lagi mendengar dan vice versa.

Tapi bila sampai situasi ni, kita nak berbual satu topik yang mungkin tak penting, tapi nak di ceritakan.

Orang 1: Eh! semalam aku pergi Jusco..
Orang 2: Aku pun pergi Jusco. Bla bla bla bla.. beli spender... bla bla bla bla.. cari tupperware tak jumpa.. bla bla bla bla.. then kitorang balik dalam pukul 10 lebih jugak lah.

Orang 1 masih lagi nak bercerita juga. Cuba nak masuk cerita.

Orang 1: Aaaa, aku pi Jusco kan? Cari la tshirt untuk adik aku...
Orang 2: Tshirt kat Jusco murah-murah kan? Masa aku pergi semalam banyak la yang cantik-cantik.. bla bla bla.. Antioni.. bla bla bla Jeep murah jugak.. bla bla bla.. 5 pasang juga aku rembat..

Orang 1 give up.. ahahaha.

Hahahaa. Aku rasa kelakar. Kekeke. Setengah-setengah orang perlu belajar ada skill untuk mendengar dan take turn. Kan?

7 comments:

zonaku said...

setuju!

up on my forehead said...

betul betul walaupun aku suka enterframe convo kau tapi aku selalu beri kau peluang berbual sebab kau akan jerit2 kat aku suruh bagi kau space to talk. so aku beri.

aku kawan yang baik kan?

-ika-

Pnut said...

kalau geng-geng poyo kita leh kita selamba cakap, berhenti kejap bulih?? bagi peluang aku ckp dulu??
ahahaah

Unknown said...

hehehehehhe..........


org.. besalaa gitu

Liza said...

mmg ramai mcm tu, ckp lebih dari mendengar

suelynnda said...

sy pun selalu kena mcm nih. last-last kita terpaksa diam aje. biar dia membebel panjang mana dia nak..boring aje.haha

Bonda QWP said...

membebel, plak tu cakap besar... hohoh bosan!

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers