Kek Butter Oren

  • 1
Kek Butter Oren yang aku buat secara adhoc dan experimental. Bila begini buat aku rasa nak beli oven. Dengan periuk nasi aku, kek tak dapat burnt effect dari atas. Jadi untuk Kek Oren Butter, ianya tak cantik.

Sengaja menambah kek untuk dibawa ke Kuantan. Kat sana ramai, kek aku bukannya besar sangat. Ukuran loyang adalah 8" aje. Kalau 9" ianya adalah lebih cun. But apa-apapun aku tetap syukur ada periuk nasi mikrokomputer ni yang boleh membakar kek. Setakat ni dah 3 macam kek aku buat dalam ni.

Kek Coklat.
Kek Marble
Kek Butter Oren.

Meroyan gamaknya, 3 kali aku buat kek minggu ni. Orang lain fedap dengan status facebook aku dengan gambar sekali.

Semerbak gila bau kek oren nih. Rasa dia tak tau lagi.

1 comment:

up on my forehead said...

yo babehh, congrats on attempting kek oren.

apa rasa kasi tahu gua yach!

by the way, makcik gua cakap kek tidak menggunakan ovallate boleh tahan lama!!!!

and rice cooker lu dipuji habis oleh orang2 tua disini (mak aku dgn makcik aku jer ha ha ha!)

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers