Panjang

  • 10
En.Awak masuk-masukkan barang dalam kereta. Bersiap-siap nak balik ke KL semula.

Ummi dan aku sebagai kaum hawa bak kata Siti, tengah lepak-lepak sambil tengok Bobby.

Ummi duduk diatas lantai bersandarkan sofa bertentangan dengan aku. Aku duduk diatas sofa(set-set menantu kurang ajar) kerana se'eh kekenyangan Patin Tempoyak yang Ummi masak. Mana larat duduk atas lantai.

Tengah syok layan peletum peletum si Bobby dan Rishi Kapoor.

"Jari kaki awok panjang. Macam jari tangan!"

" Dah memang mcm gitu Ummi... " Aku jawab sambil gelak-gelak dan sambung tengok Bobby bercengkerama dengan skrit pendeknya.

Wooh.. rupanya Ummi dok perati kaki aku dalam diam-diam. Lenkali kena lebih bersopan lagi. Mungkin kalau aku duduk bersimpuh, Ummi takkan perasan betis gua yang dah macam tongkol ubi.

10 comments:

tasekM said...

jari kaki panjang mcm jari tangan?.. wehh.... betui ke ni ?.. nak kena pantau nih... takut2 bulan depan tumbuh bulu panjang2 ke... tangan panjang hingga ke lutut ke.... bahaya ni weh...

keh keh keh...

Amyz! said...

Haha. Pakai stokin selamat beb. Haha.

Anonymous said...

Jari kaki panjang?

Komen bermakna tu.. Huhuhu. ;-p

up on my forehead said...

hahahahahahaha makan pun bersopanlah nanti hahahahahaha

Amiene Rev said...

Tum! Penetum! Tum!!! Penetum!!

Nampaknya Ummi itu pandai menegur.

rudy bluehikari said...

tongkol ubi? muhahahahaahahahhaha
seng macem2 lah koe...

Anonymous said...

Sebenarnya kau tak faham atau mungkin buat-buat tak faham.

Maksud Ummi, mengikut kaedah semantik.

'Kau dah lekat belum?'

Sebab perlambangan jari kaki mengikut teks Ramayana adalah merujuk kepada bayi.

ha ha ha

saudagar gaRAM.. said...

setelah gua check,gua dapati..


kaki kanan gua dan kaki kuru gua sama panjang..



ajaib kan??

BuRuuj said...

ish..bila dh kawen nnt, betis jadi macam tongkol ubi ke? uhu...

cik puan daun said...

tasik: itu mcm jadi hantu pulak.. ahahaha

amyz: takkan dalam rumah nak pakai stokin.. (lagipun bukannya suka sangat pakai stokin.. ahaha )

phu ying: mungkin juga tiada makna apa-apa.. ke aku yang blur?

ika: makan sudah ada ala-ala tak sedar diri dah.. ok.. aku akan bersopan semula..

amien: ehehehe.. Ummie tu comel tau.. selalu buat aku ketawa

rudy: seng iki pengen getuk ubi.. ahahaha

po: aku akan ignore komen ko.. ahahaha.. saje je provokasi aku..

saudagar: sangat ajaib kebanyakan orang tak sama panjang.. ahahah

buruuj: aku sahaja.. bkn utk semua orang.. aku mkn tak hengat punyaa.. :P

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers