Kereta cuma sebuah kenderaan

  • 10
"Awak.. pagi tadi, masa kite nak reverse kereta, tetiba aje kereta kite mati. Pastu, bende kaler kuning tu menyala. Naper ek awak?"

En. Awak , berpaling, pandang aku dengan muka paling concern. "Mungkin minyak enjin. Bila last awak servis kereta?"

"Apa punya soalan tuuuu??" Offended sebab dah lama tak servis kereta.

"Ye, laa. Bila last awak servis kereta?"

" Dah 5 juta tahun tak servis." Uhuks uhukss.

Ok, haritu dah tukar tayar. Kali ni nak pi servis kereta la plak. Tak bertanggungjawab betul la pemilik kereta nih. Sapa la owner diaaaaa.. *Rolling eyes*

10 comments:

tasekM said...

daun,
wah wah wah... bahagianya hidup bawak kereta tak pernah p servis... bertanggungjawab sungguh... keh keh...

hari tu tanduk aku keluar sbb satu mamat ni mai kedai nak tukar tayar... bila aku tanya tayar dia apa size... dia tak tau... abih tu nk baca size kt tayar tu pun tak tau... ggrrrrr.....

(ppsssttt... ko tau tak tayar kereta ko size ape??... )

aku dah email details pasal GT tu..

Amyz! said...

Ok Ok. Aku pun belum servis kereta lagi. Hikhik. (Buat muka cute..)

Salina said...

aii..servis pulak. mmg rezeki kereta ko betul bulan ni. sabaq noo..

cik puan daun said...

tasik: ehehehee.. sangatlah ampeh tuan punya kereta itu...

eh.. aku faham kuar tanduk ko tu.. aku pernah gi kedai kain.. bila aku tanya.. ini kain chiffon ke? budak tu jawab tak tauu..

bodoh bodohhhh!!! nanti aku tulis entry pasal nih..

ok.. nanti gua uruskan.. :P

amyz: kereta ko masih mantap lagi.. ahahaha

sal: mmg rezeki aku sangat2 laa.. ahahaha.. alhamdulillahh..

whx3691 said...

Aku rasa kereta yang sesuai bagi ko cik daun ialah ialah kereta lembu - sebab,

Tak yah servis, dan lembu makan rumput. So kat KL nie banyak padang ragut

June said...

Lu ni ganas le beb... hahahaha.

tasekM said...

whx3691,
daun ni kalau pakai kereta lembu pun... aku rasa mati kering la lembu dia... keh keh...

cik puan daun said...

whx: eh bende yang tak bernyawa pun boleh kong bila aku jaga.. lagi la nak aku jaga bende bernyawaa??? cadangan ini akan ditolak mentah2.. tak sempat bincang kat dewan rakyat pon.. ehehehe

taf teh: gua mmg ganasss.. ahahaha.. tapi ada sesudu gene ganas aje dalam diri gua...

tasik: lembu lagi susah nak jaga.. baik jaga anak perempuan.. ahahaha

Angah said...

aku ngan kereta.... seminggu sekali bila cik abang balik Klang musti suruh cek..

nak harap aku... sampai sudahhhhh laaaa

cik puan daun said...

angah: lepas kawin nasib aku akan berubah seperti ko.. ehehehee.. dapat laki yang pandai jaga keretaa... ekekeke

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers