kiri-kanan

  • 11
Kiri ke kanan?

Setelah beberapa kali aku tersalah sangka yang Ampang Park as Ampang Point dan tersalah Petronas Station, menyebabkan boost ego En. Awak.

On the way balik, bila aku minding my own business, fikir nak pegi toilet ke tak. Menuju ke simpang tiga dihadapan. En Awak bertanya,
"Nak pergi kiri ke kanan?"

"Kiri?" Memandang kehadapan dijalan yang tak dikenali.

"Kanan la awakkk.. Kite saje je nak tgk awak tau ke tak" Dengan muka konon-konon comel.

"Awak dah tau jalan tapi nak tanya-tanya kita kenapa?!!!!" Dengan histerikal.

Silence.

He, trying to quiz me pissed me off. Sepanjang perjalanan ke Shell, sbb aku sakit perut. Im ignoring the 'tutor'.

"Eh awak, Kopitiam tu ada basement parking"

"Tak heran pon" dalam hati. Tak menarik langsung topik tu. Padan muka.

Tapi, penat la merajuk. Lepas aku pi toilet kat Shell. Aku break the silence, bila En Awak belikan aku air Rebina. Bluehhhh!!!!

Lain kali, kalau dah tau. Jangan la nak mengada-ngada tanya lagi.

"Kiri ke kanan?"

11 comments:

Amyz! said...

Hahahaha. Kalau aku jerit-jerit macam tu, aku kena gelak, tak pun kena marah balik.

At least, encik awak cik daun tak marah-marah~

huhu.

Tok Rimau said...

Semulajadi.
Hawa memang menggunakan kedua-dua belah otak sekali gus. Hence, amat terer multitasking berbanding adam. Tetapi membuat mereka keliru mana satu kanan dan mana satu kiri.

Adam menggunakan satu bahagian otak dalam satu masa. Fokus kepada satu kerja shj. Kiri dan kanan amat jelas. Sense of direction lebih tajam.

Pun begitu, Cik Easy is a freak of nature. Ahak.

Nida Shaari said...

"Mana keta Nuar? Tadi ade je kat belakang?"

"Ntah, diaorang ikut jalan lain kot"

"Ooo.. Ada jalan lain ek? Tapi diaorang tu tau ke jalan?"

Muahahaha...

("ku berani kan diri.. berlari.. mengejar bayanganmu..")

"Kitaorang singgah solat lah"

Ha ha ha..

eerrr komen ni tak ada kaitan dengan entry ek?

Anonymous said...

ala.. encik awak nak manja2 pun tak bleh ke?

tak lomentik langsung taw encik daun nih...

hahaha..

Amyz! said...

Hahahaha. Nida keji je siap quote ringtone mesej aku. Hahahaha.

Dan ku beranikan diri. berlari. mengejar bayangan mu...

Daun, lagu tu dah menghantui kau kan?

Hahaha.

Anonymous said...

buku cadangan,

why man dont listen why women can't read maps..

whx3691 said...

Kiri or Kanan ? Air Ribena ? Kenapa tak coca cola ? Do you ever ask him why ?

Nanti ler bila dah beranak satu baru ler you understand what is he ask / do that !!!

Anonymous said...

ya tuari aku naik kereta pmt, test2 drive kereta baru around the neigbourhood.

berkali2 aku kata kanan dia belok kiri!!!! ahhhhhhhhh pening otak aku sekejap!

-ex-roomie-

cik puan daun said...

Amyz: Ni belom kawin ni dia tak la marah-marah. Lepas kawin tak tau la.

Tok: Aku mmg bab jalan-jalan ni fail. Cik Easy tu.. ahahaha.. no comment. Mebi dah ada peningkatan kots.

Nida: Weiihh.. En Awak tak la seteruk disangka.. Aku in the other hand, memang teruk bab jalan dan lokasi.

Iwan: Nak lomen2 lepas kawin..

Huh.. maksud ko romantik ek? Bukan romen??

Sumer-sumer lepas kawin la.. lagipun tgh sakit perut. Tak de mood. :P

cik puan daun said...

Amyz: mmg menghantui aku that ringtone.. buat aku nak nyanyi setiap kali lepas dengan ko dpt sms.. :P

Spyz: Buku tu aku tak khatam2 lagi.. ahahaha

WHX: Rebina tu minuman favourite aku.. itu tak payah tanya dia kenapa.. we both knew it.. Dan dia belikan aku rebina sbb aku ckp aku dahaga sblm aku merajuk tu tadi.. ehehehe..


Ika: aku pon sellau gitu.. kalau nuar suruh pi kiri.. aku nak pi kanan gaks.. kalau aku maksudkan kanan pada nuar.. tangan aku pi tunjuk kiri.. ahahahaha

KodeeXII said...

hahahah... ko memang poyo... tak dapat disangkal lagi kepoyoan ko tuh.. hehehehe...

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers