wed

  • 11
Susah nak dikatakan. Dalam satu perhubungan, lelaki dan perempuan. Setelah melepasi tahap cintan cintun. Apa seterusnya?

Kerjaya atau kehidupan berumahtangga?

Salah seorang kawan baik aku menasihati aku, just grab the man who love you first. Doesnt matter how stable his doing right now career wise. Think about the career after you hitch him. Build that afterwards.

Pandangan aku berbeza pula. Stabilkan kerjaya and marriage comes later on. Kehidupan selepas berkahwin adalah very demanding. Syaitan mengaburi pekiraan aku dengan harta dan wang katanya. Bila lelaki sudah berkarier bagus, ramai pula perempuan yang datang nak menempel. Sedangkan masa susahnya, kita yang bersama dia. Timbul masaalah lain pula, betulkah dia setia pada kita selepas itu?

Mungkin ada betulnya kata kawan aku tadi.

Perkahwinan itu bukan dikala senang sahaja. Sanggup juga berada dimasa susah. For better or worst. Persoalannya sekarang, sanggupkah aku bersusah bersama?

11 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

aku dah terbau nasik minyak. hurm.. jgn lupa jemput aku daun. ehem ehem.

bluehikari.com/nikki

Anonymous said...

hang ngan dia dh stabil dah tu..langsungkan cepat, lebey baik maa..kami doakan hg bahgia
jgn lupa jemput aku yer...

hana

Anonymous said...

...

Gareth: (Simon Callow) I've got a new theory about marriage. Two people are in love, they live together, and then suddenly one day, they run out of conversation.

Charles: Uh-huh.

Gareth: Totally. I mean they can't think of a single thing to say to each other. That's it--panic! Then suddenly it--it occurs to the chap that there is a way out of the deadlock.

Charles: Which is?

Gareth: He'll ask her to marry him.

Charles: Brilliant! Brilliant!

Gareth: Suddenly they've got something to talk about for the rest of their lives.

Charles: Basically you're saying marriage is just a way of getting out of an embarrassing pause in conversation.

Gareth: The definitive icebreaker.

:-)

excerpt from '4WeddingsNAFuneral'

percayalah, kalau nak tunggu 'bersedia', sampai bila2 pun kita tak akan bersedia. ake the risk.. calculated risk..

Amyz! said...

1st, aku TAK SUKA bila orang tanya "bila nak settle down?"

actually, apa yang kita settle down kan? kan? Haha. after marriage, life is about to begun. how we goin to life with a stranger? how our life could be? kita tak pernah rasa. apa yang kita pandang dari tingkap luar rumah tangga orang tak kan sama dengan kita.

susah senang tu asam garam. jika sedikit cabaran pun boleh tergugah cinta, belum kuat lagi rupanya kita~

ops. terbuat entri lak kat komen ko nih. haha. ;-)

cik puan daun said...

rudi: bau nasik minyak aje.. sensitif la hidung ko ni ek? ahahaa

hana: stabil.. stabil dahh.. (konon)

uknowwho: ahahaha.. ampeh.. terjun dengan persediaan.. hopefully..

amyz: komen lagi panjang dari entry.. ini sudah bagus.. ahahaha.. ko bila nak settle UP?

Anonymous said...

Belum cuba belum tahu..

Tapi dalam perkahwinan sebenarnya tiada istilah cuba-cuba kerana kita seboleh-bolehnya mahukan sebuah perhubungan yang berkekalan hingga ke akhir hayat.

Jadi di situ letaknya tanggungjawab. Jangan terpengaruh dengan gambaran2 kegembiraan perkahwinan orang lain, dan jangan pula takut bila baca kegagalan perkahwinan yang banyak dipaparkan dalam majalah wanita..

Kita sendiri yang nak melayarinya nanti..


*ahaks panjang lak entry aku kat sini.. entry kat blog sendiri pendek2 pulak

Amyz! said...

nida - tau takpe. haha. buat sensasi kat blog org pulak. haha.

daun - settle up tu macam mana? oh, aku teringat ayat kemuncak. haha.

Anonymous said...

To whichever friend yang advice, grab the guy first not considering how stable he is career wise, actually not such a good advice.

Marriage itself is a gambling, you're taking a big risk. When you're not stable financially, not secured in any ways that could also contribute to a marriage breakup.

Kalau tak stable, macam mana nak kawin?

-exroomie-

cik puan daun said...

exroomie: .. kawan aku tu pernah lost her fiancee sbb gitu.. sbb tu la dia ckp gitu.. masa lelaki tu susah.. dia tolong dptkan keje bagus-bagus.. then bertunang.. then putus.. mmg sadis gila la kisah dia.. dia ckp ikut pengalaman dia..

aku masih fikir yang kena stable utk berkahwin.. Kalau ada orang lain nak lenjan jer.. aku tak halang *but dalam hati tak setuju as long as bukan adik badik aku.*.. Tapi utk aku buat gitu.. aku rasa tak..

amyz: Bukan kemuncak tuuuu laaaa.. ahahaha

nida: ni dah mcm entry cik sri siantan plak.. ahahaha

Angah said...

pada aku plak, terpulang pada individu. Ada yang nak stabilkan ekonomi dan sebagainya sblm kahwin, ada plak yang nak bina bersama slps kahwin. Dua2 ada pro dan kontra. terpulang pada pasangan camne nak settle apa jua masalah lepas kahwin.

Pengalaman aku, go with the flow, face our lives day by day. ada masalah selesaikan, ada lebih sikit pendapatan simpan, begitu lah. Biasanya laju jer otak ni cari penyelesaian.

er.. part pompuan menempel itew ada kebenarannya jugak. Itu willpower si suami la kan.

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers