seksis atau selamat

  • 9
Seksis atau Selamat?
Papan tanda yang terletak di parking Cathay Cineplex Damansara. Tempat parkir betul2 berhadapan dengan pintu masuk.

Detik pertama kawan aku nampak tanda tu dia kata 'Seksis'. Tapi untuk melihat dari sudut yang lain, ianya adalah untuk keselamatan pemandu wanita. Tak la pemandu wanita terpaksa parkir di tempat-tempat tersorok yang akan mengancam keselamatan mereka. Kan? Cara orang berfikir berbeza-beza. Dari situ kita lihat mentaliti seseorang dan cara bagaimana dia value wanita itu sendiri.

Kalau kau berfikir ianya seksis, aku boleh simpulkan yang kau tu mementingkan diri sendiri. Perempuan bukan sahaja seorang individu, perempuan juga perlu dilindungi.

Kalau yang berfikir yang kedua, aku rasa kau adalah seorang yang gentlemen. My number is ....

Aku? Malas nak fikir. Sebab tu reaksi pertama aku adlaah gelak-gelak bangga je. Ahahaha.

9 comments:

Anonymous said...

hmm
1. apa jadi kalau pemandu lelaki juga memarkir kenderaan di situ?

Rakyat Malaysia ni kurang nilai siviknya.. jika tidak masakan kemudahan khas untuk OKU juga dibelasah..

2. Mungkin rasa tidak selamat juga kerana (penjahat?) tahu di kawasan itu hanya pemandu wanita.. dia boleh pilih wanita mana yang dia suka.. hahaha..

:p

cik puan daun said...

Nida.. kalau pemandu lelaki memarkir disitu.. dia adalah lelaki yang hina aaa... ahahaha..

penjahat yang sanggup membuat onar dihadapan entrance orang ramai adalah penjahat yang gentleman ( berani mati )..

Anonymous said...

hahaha aku lebih gelak baca komen madu ngan kau.

budak pendek,berkumis,comel tuh mesti yang dok tuduh seksis kan hahahaha

Anonymous said...

kalau lelaki tu bawak awek die,boleh parkir gak tak kat situ?

Anonymous said...

fuyoooooo.. ambik gambar guna tepon motorola baru.. heheh.. lompat lompat tak masa ambik gambor?

Amyz! said...

aku nak parking khas utk perempuan di semua shoping complex!! wahahaha..

jiGOMorrison said...

Itu hari, di Tesco Shah Alam, aku tengok gadis bertudung mengalihkan barrier yang diletakkan di depan parkir OKU. Dia? Bukan OKU! Hina sungguh!!

Anonymous said...

pak guard ada tak kat situ? kalau tak ada pun tak guna juga. letak mak guard ke hehe.

Anonymous said...

aku tak terpikir langsung pasal seksis.

tajam betul pemikiran kawan ko tu. :D

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers