Perubahan, kesan daripada kenaikan taarif eletrik

  • 2
Kita kena adapt dengan perkembangan semasa. Macam bila subsidi gula dikurangkan. maksudnya harga gula naik. Kita kena kurangkan gula dalam minuman dan makanan. Dan tambahkan gula dalam senyuman.

Harga ayam naik. Kurangkan makan ayam. Harga minyak naik. Jangan balik kampung selalu. Carpool pergi kerja. Kita ni manusia yang sangat hebat. Sentiasa bersedia menerima perubahan. Kan?

Jadi bersempena kenaikan taarif eletrik ini. Jika dahulu, kawan-kawan pengantin saya dapat hadiah barangan eletrik. Seperti, eletric kettle, iron , blender or rice cooker. Saya akan mula bagi whistling kettle dan lesung batu.

Ye lah. Kita ni kan considerate. Tak mahu la bagi barangan yang membebankan dikemudian hari. Kalau kengkawan berangan nak alatan INVERTER based yang boleh menjimatkan sendiri. Beli sendiri yach? :P

Tengok kerajaan!! Saya tak marah. Sebab saya tahu. Saya sentiasa didahulukan. Dan taarif eletrik di Malaysia, masih lagi kompetitif berbanding dengan negara-negara jiran. Seperti Singapore, Thailand dan Indonesia. Kan?

Tak.. saya tak bitter. Betul-betul tak. (Rolling eyes)

2 comments:

Khairunnisa' said...

I would love to get whistling kettle. It reminds me of my late grandma's.

Nisa'

kingbinjai said...

Pas ni nak iron baju pakai iron dulu dulu yg buh arang. Apa tak di mansuhkan je letrik? Kan senang banyak boleh jimat

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers