Making baby 2: Alahan

  • 5
Setelah 32 weeks yang turun dan naik. Aku boleh kata yang pada hari ini, dengan rasmi aku bebas daripada alahan. Alhamdulillah syukur sangat.

Kalau tak, air liur sendiri pun tak lalu nak telan. Yes, I was disgusting like that. Dan terima kasih kawan-kawan, adik beradik dan geng-geng ofis yang memahami dan tak memandang serong pada mak buyong ini.

Ada dalam 8 minggu or less aje untuk baking dan masak dengan best nya. Kalau kerajinan itu ada. Sebab badan pun dah lenguh-lenguh. Tapi kalau semangat tu ada, InsyaAllah.

Doakan kesejahteraan sepanjang sesi pengandungan ini. :) Dan kepada yang sekapal. Yay for you too.

5 comments:

RieNa said...

yay! kapal aku dah nak berlabuh kurg sebulan dr skrg. nebes!!

Unknown said...

sauh baru angkat nih... kapal baru nk belayar.. *pengsan*

ak yuyunz said...

semoga slmt semuanya.. :)

Fathi Syakirin Bin Othman said...

Online Palm Reading Test ? What ?

Allah secara jelas menegah orang-orang yang beriman daripada melakukan amalan menilik nasib. Ini dapat diperhatikan melalui banyak ayat di dalam al-Quran seperti dalam Surah al-Maidah: ayat 90:

يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ إِنَّمَا ٱلۡخَمۡرُ وَٱلۡمَيۡسِرُ وَٱلۡأَنصَابُ وَٱلۡأَزۡلَـٰمُ رِجۡسٌ۬ مِّنۡ عَمَلِ ٱلشَّيۡطَـٰنِ فَٱجۡتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمۡ تُفۡلِحُونَ 

Maksudnya:

Hai orang-orang yang beriman, sesungguhnya arak, berjudi, berhala, mengundi nasib adalah perbuatan keji dari amalan Syaitan. Maka jauhilah perbuatan-perbuatan itu agar kamu beroleh kejayaan.

Tidak perlu diperjelaskan lagi ayat muhkamat ini. Secara nyata amalan menilik nasib adalah daripada hobi syaitan yang senantiasa menghasut manusia kepada mengikuti cara dan jalannya. Kesan daripada mengikuti amalan syaitan ini tidak lain hanya membawa kepada kesesatan, kesyirikan, permusuhan antara manusia, dan kelalaian dalam beribadah kepada Allah Taala.

Fathi Syakirin Bin Othman said...

Dalam hadis yang lain Rasulullah (s.a.w) bersabda yang bermaksud:
Barangsiapa mendatangi tukang ramal atau dukun lalu dia membenarkan apa-apa yang dikatakan maka sungguh dia telah kafir terhadap apa yang telah diturunkan kepada Muhammad SAW
(Dikeluarkan oleh Imam Ahmad di dalam Musnadnya: 9532).

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers