Potty training

  • 5
Aku nak start potty training si Iqbal lah. Rasanya ok tak? Nak kena beli that potty chair la kan?

Any recommendation? Yang aku nampak adalah BabyBjorn Potty Chair. Harga untuk berak atas ni adalah dalam Rm150++. Just utk poo and pee. That is kinda expensive.



Ada cheaper option ke? I really need to save a lot since I have not a good feeling about this year. So many unfortunate event happened. So, no money splurging for this year.

And kalau ada tips-tips untuk start potty training are very much welcomed. Iqbal suka la sangat kalau main air ni. So, harap tak cakap nak yak just untuk main air. Memang nak kena perambat la tu.

5 comments:

RashAtie said...

direct to bilik air saje....hehehe..jimat!!

ayobkelubi said...

well. aku pun pikir macam tu gak..untuk ajar ke toilet nak pakai potty mmg tak berbaloi.

apa kata mulakan pada hari minggu. siang. jgn pakaikan pampers. ajar dia cakap utk beritahu kalau nak kencing or berak.

dan malam, kena berkorban sikit. set jam pukul 2 pagi. wake him up and ask him to pee.

untuk ain. aku buat macam tu.within 2 month. dah ok, tak paki pampers dah bila nak masuk 3 thn.

pB said...

terus bawa ke bilik air je

Amyz! said...

Ada option murah. Brand my dear. Kat littlewhiz ada sale skrg. Hehehehe

Kartini said...

aku pun bawak ke bilik air jek...bagi dia duduk kat situ, kalau dalam potty geli la nak buang2 plak benda tu dalam toilet bowl. aku ada beli utk aariz pun tak pakai akhirnya.

anak aku aku start potty training siang. biasanya mmg susah memula nak suruh dia pee. renjis2 air sket kalau dia tak mo jugak. then biasanya memula ada la accident sekali dua. once siang dah ok, dalam seminggu dua lepas tu aku stop pakaikan pampers malam. mcm aariz ada la seminggu dua dia accident malam. fawwaz dia terus ok. bangun siang utk pee. tapi kena time la sket. kol 6 or 7 pagi kena kejut utk pee. so far both diaper off by 3 years.

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers