Mengandung ke apa?

  • 6
Kena tahan polis on the way nak pi site office. "Ni tak pakai tali pinggang keledar ni, mengandung ke apa?" Abang polis tu tanya dengan senyuman.Dengan sengihan "Mengandung". Abang Polis tanya lagi "Berapa bulan?". "Lima bulan" aku jawab. Polis pun bagi aku lepas. Aku pergi dengan hati berbunga-bunga.

Kalau polis tahu betapa aku suka pakai tali pinggang keledar masa aku driving, pasti dia bangga. Hakikatnya aku awkward and rasa tak selesa tak memakai seat belt. Bukan senak perut, mmg aku pakai aje. Rasa macam bogel plak bila tak pakai. Hmm.

Tapi ini adalah kelebihan orang mengandung. Enjoice jer la. Start berapa bulan kita tak payang pakai tali pinggang keledar ni? Kompius pula aku.

6 comments:

Unknown said...

setiap bulan pon kena pakai okehhh... cuma mmg rasa sgt2 xsls, esp bila dah sgt boyot....dlu buh belt stopper tuh, tp tgk ceramah keselamatan, dia kata bhy jugak... so, pakailah jugak wlaupun rasa sesak napas...

zonaku said...

br nk tanya.. mengandung x yah pakai ker?????


owh.. aku juga pemakai y setia... dah habit, masuk jer tarik n pakai. even masuk as co-pilot

Ahsuez said...

Haha.. Cute!

But I still believe the safety factor is more important. :)

knv said...

memang kena pakai dik. boleh menyelamatkan nyawa. :D

RieNa said...

aku x suka pakai seatbelt. kalau sblm ngandung mmg selalu kena bebel sbb x pakai. tp skrg ni mmg mengah la kalau pakai. tertunggu2 je bila polis nk tahan aku sbb x pakai seatbelt,sbb nak jwb dgn senyum.
"saya peknen,enchek!"

Angah said...

sampai nak terveranak pun masih kena pakai..cuma kedudukan tu la lain sket..

eh aku pernah hampir kena saman masa peknen arief. laki aku bawak laju..polis tahan pastu aku buat2 sakit perot nak bersalin muahahaha..mujur dia tak offer nak eskot pi sepital

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers