Simple Brownies

  • 2
Aku ada a stash of hersheys dark choc yg aku tak berapa makan dan asyik terlupa nak hidang pada tetamu. (Macam ramai sangat tetamu pun)

Bila tetiba kak jannah letak resepi ni yang menggunakan dark choc, jadi aku pun buatlah.

Lagipun resepi ni originally guna 5 bahan sahaja. Gila senang dan pakai satu bekas jer pun. Tak banyak basuhan afterwards. Prep time pun dalam 25 minutes or less.




A: (melt together)
300 g dark chocolate
200 g butter

B: (mix together)
1 ½ cups of sugar (1 used only 1)
1 ½ cups of flour

C: (beat lightly)
4 eggs
1tbsp vanilla essence

1/4 cup Chocolate chips (optional)

Langkah-langkah:

Add the melted A to B & mix until even

Add C gradually

Add chocolate chips

Bake for 35 minutes in 1750. 8" inch square pan.

Let the brownies cool thoroughly before serving.

Tips: layered the pan with aluminium foil for easy unmold. Make sure the foil excess the pan.

P/s: vanilla essence aku tambah. Vanilla n choc is good combination y'know!! Dan choc chip aku tabur je kat atas. Seperti dalam gambar.




Personal Notes: Its too sweet for my liking. :)


2 comments:

Amyz! said...

cisss.. ruginya tak dtg rumah ko masa ko rajin buat brownies. yumeehhh!!

cik puan daun said...

Amyz: selalu datang adhoc and masa rumah aku tak ada bende langsung.. ahahaha.. lenkali i might whipped something for you. :)

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers