Pilihan

  • 2
Hidup ini adalah pilihan. Setiap satu perkara adalah pilihan. Kita pilih untuk menjadi begitu. Dan kita pilih untuk beremosi begini. Kita pilih perkataan yang keluar daripada mulut kita sendiri.

Bila ada orang tiba-tiba menyenyeh dengan urusan hidup kita. Kita boleh pilih untuk biarkan sahaja atau be annoyed. Kita boleh pilih untuk ignore orang tu atau masih lagi berkawan dengan orang tu. Setiap pilihan kita membawa kepada satu lagi persimpangan yang membawa kepada satu lagi pilihan. Kita pilih untuk masih lagi deal dengan nonsense atau pun tidak.

Apa yang kita pilih?

Aku pilih untuk jadi annoyed. Aku pilih untuk emo dan aku pilih untuk malas nak ambil tahu pasal hidup orang tu lagi.

Pilihan aku dalam 3,4 minggu kebelakangan ini totally influenced by my raging hormones. Dan bila orang kata orang pregnant tu pembawaan. Aku ni tak pregnant tapi pembawaan aku ni sekajap sahaja. Harap hormone aku dapat bertenang dan aku kembali menjadi diri aku lagi.

Damn choices and hormones..

Sebenarnya, kita juga pilih untuk berkata sesuatu yang positif, atau sesuatu yang negatif bila berhadapan dengan sesuatu situasi. Kan?

Sekarang, aku pilih untuk bertenang, senyum dan move on. :) Ianya lebih manis.

2 comments:

fareesha79 said...

syura, ingat lagu MANIS.
Mmg best nasyid tu...membuatkan kita terus tersenyum Manis.

Angah said...

good choice..aku pun kalau emo memacam pikir..pastu dah rasional balik..bleh pikir cuma 1 je masalah aku, lenlain semua Allah bg nikmat yang aku patut rasa hepi

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers