Digeget

  • 4
Iqbal adalah baby/toddler yang duduk di nurseri. Jadi, aku rasa budak-budak nurseri ni perlu ada defense mechanism tersendiri. Bila balik dengan badan kena gigit oleh budak-budak lain. Iqbal juga start menggigit. Bukan sahaja aku, abah dia, makcik-makcik dan pakcik-pakcik and everybody lah. Kalau halang daripada apa yang dia suka, dia akan gigit atau cuba gigit untuk stop what we are trying to force him.

Satu lagi obsesi Iqbal ada cat, dog, bird, ayam dan semua bende yang bergerak. Lalat, nyamuk ulat gonggok etc. Setiap kali nangis, dan bila kita sebut "Eh! Ayammm!!", Iqbal boleh terus diam dan tunjuk ke luar rumah. Bila tengok cat, dia pun start tunjuk dan buat muka seronok yang comel "eeiiiii.. cat.. cat".

The first encounter Iqbal dengan cat adalah di rumah Mak Uda. Ada house cat. Selalunya dia tengok cat sapa-sapa tah kat luar rumah or stray cat yang aku tak pasti tahap kebersihannya. Aku bukan pencinta apa-apa binatang pun. Jangan harap aku nak pi elus-elus cat tu ok?

Jadi, Abah Iqbal yang bawa Iqbal dekat dengan that cat, yang sedang di pegang oleh sepupu aku. Dorang tgh elus-elus cat tu. Badan, ekor dan dagu. Iqbal pun sama. Tiba-tiba aku dengar Iqbal nangis. Ahahaha. Rupa-rupanya Iqbal kena gigit dengan kucing. Kucing tu nak gigit tangan sepupu kitorang yang tengah main-main dengan dagu dia tapi dia dah blah. Jadi, dia turn to the left and gigit Iqbal yang innocently tgh tunjuk-tunjuk cat tu.

Calar jugak la. Ingat dah serik nak main cat. Lepas habis nangis, masih lagi nak pi dekat-dekat dengan cat tu. Tu la aku tak suka binatang. No matter how tame the animal is, it always nak makan tuan punya la. We never know what are they thinking. :P Macam baby juga lah. tau-tau aje dia dah gigit nenen. Iqbal plak tau-tau dia nak gigit peha mama dia. Ceitss.

4 comments:

zonaku said...

Hhehehhehee....


biasala.. dia nk test power

RieNa said...

anak aku pulak suka cubit.wpun tak duduk nursery. dia cubit bila dia geram/protes/marah. paling tak tahan, dia nak bergurau senda pun dia mencubit jgk..adei...

rasa nak repot teledera sbb anak aku suka cubit aku. huhuhu

Amyz! said...

hihihi. nanti anutie amyz geget iqbal pulak~ hihi

Unknown said...

Iqbal baru nak dapat gigi. Keterujaan ada power..heheheh

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers