Penawar batuk untuk bayi.

  • 6
Iqbal kerap juga batuk-batuk. Memang pantang bagi icip air sejuk. Mesti kena. Tak boleh bagi lagi kots. Tak sampai hati bila dia dah berdiri dan pandang aku dengan sepasang mata berbulu untanya sambil mulut nganga. Lemah betul gua.

Akibatnya, Iqbal batuk-batuk. Kalau boleh, aku tak nak bagi ubat batuk doktor. So aku cari remedi natural. Tak nak biasakan Iqbal dengan ubat klinik.

Aku baca forum ni, dia bagi anak dia madu. Satu sudu kecil. Sekali pagi dan sekali petang/malam. Dalam tiga hari, Alhamdulillah. Aku buat yang sama untuk Iqbal. Dah tak batuk dah.

Aku cuma nak kongsikan disini. Bagi yang mencari penawar batuk menggunakan remedi natural, madu adalah jawapannya. Berkesan untuk Iqbal. Cubalah!





p/s: gigih gua menaip dgn iphone.


- Posted using BlogPress from my iPhone

6 comments:

Shukri said...

daun, mmg elok bg madu...budak2 pun suka sbb manis.. aku pun klu batuk, aku makan madu..klu demam, aku buat air limau suam letak madu.. lega la skit..cuma tetap kena gi klinik sbb nak MC..ubatnya aku tak makan sgt..melainkan demam teruk.. kekek..

Nida Shaari said...

madulebah memang la power!!

Amyz! said...

dengan bulu mata untanya tu yang tak tahannnn tuu.. haha.. jgn kata lu, gua pun lemah lutut.. hahahaha.

lgpun ubat² klinik byk bahan kimia. back to natural.. ;-)

RieNa said...

thanx daun! nawal pun batuk2 jgk tp gua lupa part madu tu.

thanx ingatkan aku.

maihara said...

kalau pakai madu lebah yang beli kat kedai market tu boleh tak?? Maryam pun asyik batuk aja.. dah makan ubat doktor tak baik baik nihh

Unknown said...

anak saya bru 35hari.skrg dia ada batuk2 skit.risau saya tngok.abg ngn msk asyik salahkan saya.berpantang x btullah apalah.sampai naik tnsion.ini yg cba cari penawar kat sini.kalaulahpenawar madu lebah yg terbaik, saya nak cuba.insyaallah mudah2an anak sya sembuh.thx

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers