'Me' time for Mak Iqbal

  • 5
Semenjak ada anak aku rasa aku tak ada 'me' time. Adakah itu suatu yang selfish untuk da 'me' time? Semalam, pertama kali aku keluar dengan Nuar tanpa Iqbal. Aku plan ni 3 minggu yang lalu. Booked adik aku untuk babysit Iqbal. Sediakan stok EBM. Peluk cium Iqbal dan yeah. Off we go to One-Utama.

Aku join bowling tournament yang company aku adalah. Kumpulan aku adalah sangat adhoc. Tangkap muat aje. Setelah aku direjek oleh kawan aku yang seorang lagi kerana aku tak dapat komit kepada 'familiarize the lane and practice, also get 140 pin average'. Later, dia kata team leader dia dah dapat another female bowler. Fine.

We are 'Not that Serious'. Nama kumpulan kitorang. Aku happy. Kali terakhir aku main bowling adalah aeon yang lalu. Setahun lebih. Nampaknya skill aku masih ada lagi. Kumpulan kitorang gelak-gelak sahaja. Just chill dengan Nuar.

Kitorang dapat dalam top 5. Nombor 5. Tapi top 5 daripada aku 20++ team. Not bad. We are so gonna stick together. Dah plan untuk monthly bowling practice. Ahahaha. Macam lah aku boleh komit. But that's the plan. Just to gloat a bit, team yang reject aku tu end up no.4, so much of failizarize with the lane and 140 average. The other lady bowler tu tak dapat match pon total pin aku. Duh! If you have accepted me, they can end up at least top 3. Padan muka! (bitternyer gua, harap Iqbal tak berperangai macam aku)

Kemudian, aku ngan Nuar tengok movie. Salah satu acara pre-Iqbal yang sangat aku rindu. Transformers. We had a blast. Tapi deep down aku rasa bersalah sebab tinggalkan Iqbal. Aku keluar daripada pukul 9.45 dan sampai rumah dalam pukul 7.30.

Iqbal, terima kasih sangat-sangat sebab jadi budak baik dan bagi chance untu k mama menikmati limpahan serotonin hujung minggu.

Its good. Production susu bertambah. Aku happy dan nuar pun happy. Iqbal pon happy juga sebab dilayan oleh makcik pakcik dan sepupu dia. Lebih-lebih lagi atok dan nenek. Thanks for a very good support system. Family. ;)

Moms, kalau rasa tertekan. Just have a day off dan back happy. For the baby and your family.

5 comments:

kaezrin said...

mmg perlou me time.:P

so bila kita nak me time sesama..dun worry boleh selit acara pam susu sama-sama...

Kartini said...

'me' time amat penting utk ibu2 di zaman kini. :p aku pun slalu curi2 masa utk 'me' time ;)

RashAtie said...

hmmm..aku takleh la nak ada 'me' time...sure aku rindu sgt2 kat irfan...tu pasal aku pg mana2 pun aku hangkut dia skali...tak bleh la..dah terbiasa kot...

ns said...

Salam kenal Puan Daun.

Baru pasan anak kita sebaya..beza 4 hari.

Sememangnya sejak ada baby ni takde masa utk diri sendiri, hehe..tp happy sgt dgn kehadiran org baru nih..

Nate said...

I just want to go watch Harry Potter (me me me time). I'm just not sure if I'm emotionally strong enough to leave the baby for 2-3 hours. Dah la on weekdays masa mencemburui kami! *sigh*

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers