Tiada hala tuju

  • 17
Lambat sungguh aku ambil keputusan untuk memasak. Pukul 8 malam baru nak start memasak. Kejap rasa nak masak. Kejap rasa malas plak. Finally aku decide untuk memasak.

Gua masak telur dadar ( siap ada bawang tau.. setengah tahun gak aku tak makan bawang ), udang goreng dan bakchoy bersos tiram.

Cemerlang sungguh.

En.Suami masak nasi. Nasi kena pass pada En.Suami kerana beras kitorang dah persis mcm oasis bagi kutu beras. Ahahaha. En.Suami ni anal sket. Jadi pembasuhan beras akan jadi sempurna lah. Kalau aku yang basuh, mesti ada tertinggal kutu beras dalam nasi tu. En. Suami perfectionist. Aku plak, hentam keromo.

Lepas kenyang makan. En.Suami aku tak komplen apa pon. Bertuahnya aku dapat laki yang senang di jaga. Kalau aku boring-boring, aku offer la buatkan air kopi or milo panas.

Yeah.. aku sangat tak mithali. Suami sahaja yang mithali. ;)

17 comments:

Intan said...

hai cik puan daun..sungguh comel ayat2 anda ini..hehe..

Shukri said...

hehe..wife aku pun senang nak jaga aku..bab makan minum aku x cerewet..kekeke... jd hargailah en suami awak tu yek puan daun..kekeke :P

spyz said...

tekak ex-boarding school bertahun2, mcm tu laa..
ntah2 fav. drink pun air sirap aje.. ha ha..

Anonymous said...

wah2 bgs sungguh en.suami puan daun..bole lak tlg msk yek?erm kalo la asbend izzti le buat mcm tu...lalala...

cik puan daun said...

supermommy: thanks!! awak pun comel juga..

neo: puji diri sendiri plak.. :P lelaki yang senang dijaga mmg sangat la di ingini oleh wanita.. suamiku sangat lah dihargaii..

spyz: minuman kegemaran adalah neslo panas.. aku baru terer buat milo.. neslo tgh belajar-belajar.. air kopi beli aje 3 in 1.. ahahaha

izzti: tak apa.. suami izzti ada kelebihan di department lain.. ;)

Anonymous said...

sape kawen dulu ek?hehe

Unknown said...

part2 msak nasi ni.. aku pun cemerlang jugak. heheh..

Amyz! said...

asben ai tak pandai masak. macam ai jugak.. hakhak.

Anonymous said...

En Suami pernah basuh beras guna sabun? Ha...aku pernah. Nasib baik tak buboh clorox sekali. Cheh!

Yana Ismail said...

uhuhuh..kalau encik suami tidak komplen..maknanya perfectla tu;)huhu

mrsazi said...

entri awak ni buatkan saya terkenang suami yang jauh di mata..

Gerb said...

Memang untung dpt hubby yg tak cerewet.Lagi untung kalo isteri bukan yg pandai masak tapi hubby jugak komplen.Makan sampai licin . Bahagianyer.

cik puan daun said...

izzti: awak kawin dulu.. :)

kelambu: sah.. anda boleh jadi suami idaman wanita..

amyz: masak-masak ni skill yang boleh dipelajari.. jgn risau aaa.. :P

azzam: adeih.. dia tak pernah wat gitu.. tapi kalau ko buat gitu.. mmg geng aziz satar aaa dalam bujang lapuk.. berus gigi ikan.. :P

liyana: kalau dia tak komplen.. maknanya kenyang dahhh.. :P kalau komplen byk2.. lenkali gua merajuk tak nak masak.. ahahaha

mrsazi: alahai.. rindu sangat2 ek?

gerberra: mmg hepi kalau dapat hubby yang x cerewet.. kalau cerewet sangat.. mmg rasa nak ketuk aje.. :P

Ili Khalil said...

Ok. Esok jugak kawin.

Angah said...

aku nak masak sekali sekala dia balik Klang... tapi dia ajak kuar deting jer camne?

Aku isteri mithali kan.. aku ikut jek la hahaha

cik puan daun said...

Ili: boleh bolehh...

Angah: Kalau dia ajak keluar deting.. ikut aje.. langkah-langkah menuju kemithalian.. :)

dugongsenyum said...

aku membesar dengan masakan isteri.

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers