Diari Bakal Ibu: Raya - yang suck!!

  • 18
Kenapa rata-rata orang yang aku tanya dengan persoalan "Seronok raya tahun ni?" memberi respon

"Bosan"

"Tak pergi mana.. dok rumah aje"

"Raya yang tak ada feel"

Lebih kurang maknanya aje.

Bagi aku raya aku tahun ni, sucks!

Aku bleeding atas sebab-sebab yang tak diketahui. Kemungkinan penat (memasak) + mendukung anak buah yang tak sepatutnya aku angkat. Walaupun selama 3 bulan sebelum ni Nuar cuma benarkan aku angkat handbag aje.

Doktor nasihatkan aku untuk CRIB ( Complete Rest In Bed ) selama dua hari. Jadi, sehari sebelum raya, dan hari raya pertama aku. Aku berada atas katil. Rest sampai mengalir air mata darah. No sudden movement. Jalan lemah gemalai.

Sapa nak top betapa suck-nya raya dorang tahun ni?

Huh?!

18 comments:

Littlesilence said...

sabar ea cik daun..
insyaAllah raya tahun depan mesti seronok!!

Ungku Nor said...

tade la suck raye tahun ni.
cuma tak meriah macam taim bebudak dulu laa..

ye la, taim kita bebudak dulu mana penah pening2 pikir nak masak apa kalo org nak serbu rumah..ehehehe

Amyz! said...

aku tak de lah seteruk tu. but raya tahun ni suck jugaklah.

:-( tak suka la nak cerita. takpe. simpan sendiri sajalah~

tapi tak se-suck raya ko. huhuhu. sorry bebeh. jaga diri yach!

addyaholix said...

xdek la sucks !

cuma raya dh xmacam dulu.

suasananya seakan hampir ilang dan pupus.

dh xdek budaya mcm dulu2.

rindu raya zaman budak2 dulu !

Nida Shaari said...

Nak kata sucks raya aku tahun ni, tidak la jugak.

Sebabnya, tahun ni aku tak perlu berhadapan dengan Mak Long yang asek nak tanya soalan yang satu itu saja tanpa pernah jemu.

Tapi. Kenyataannya, suasana memang dah tak semeriah zaman-zaman dulu

A t i Q a h said...

Sucks sebab cuti raya sikit, boleh? Huhuhu.

Tahun depan dah lenguh bawak anak sendiri pulak. Hihi.

Anonymous said...

Tak de la suck kan?

Kalau dibandingkan hari raya di sempadan Pakistan, di Afghanistan, Palestine..Timor Leste.. Myanmar..

kan?

cik puan daun said...

silence: tahun depan sure kecoh raya aku.. ahahaha

kak ungku: mmg tak dapat nak ulang balik kemeriahan raya budak2.. ahahaa..

amyz: apa ni.. share laa.. ahahaha.. kepochi sungguh..

addyholic: nak buat mcm mana.. dah dewasa.. terpaksa beraya mcm orang dewasa.. ahahaha

nida: sabo je laa.. makcik mcm tu mmg ada dalam setiap famili.. ahahaha

tiqah: masih lagi relevan.. reason yang bagus.. :P

po: sungguh tak relevan.. ahahahaha

MA said...

Okay la tu CRIB 2 hari - I kena CRIB sampai 3-4 hari. Hasilnya? Tu ha anak bujang kesayangan saya...Dah besar panjang dah pun. :-)

Insya Allah - all the sacrifice kebosanan tak beraya akan berganda-ganda kepuasannya nanti.

Tahniah.

Angah said...

sucks tu tak ler sangat tapi plan aku nak ke rumah ko hancur berkecai dek kerana orang lain potong plan aku. Laki aku plak setuju ngan plan orang tuh..

Aku? membantah dalam diam ler huhuhu

mamalisa said...

cik daun..Kak Nita masih kat UMMC ke?boleh dpt contact no dia x sebb sekrg ni saya kat sana.

ps: rasa haritu ade jumpa cikdaun & hubby berbaju purple kat gynea clinic kan?

shafa said...

Sabar Cikdaun, mungkin dengan setuasi semasa yang menyebabkan raya tahun ni suram kot.

rudy bluehikari said...
This comment has been removed by the author.
rudy bluehikari said...

cikdaun jgn angkat benda berat2 dah pas ni. moga slmt smpi ke destinasi baby lahir.

Pnut said...

daun tahun depan akak beraya dengan menyusung baby, dengan beg baby, berisi pampers, napkin, baju-baju...kalau tak menyusu badan, menyusung bakul susu...

pastu kumpul duit raya baby...
sure meriah nih...

nanti leh kawan ngan baby Q kami..

whx3691 said...

It not suck but how you perceive the day ... the belief

Tony Robbins

fusarium solani said...

Salam, Cik Puan Daun

Bersabar banyak-banyak yo. Tahun depan pastinyo seronok. Berat beban dipikul sebagai ibu ni, maka saya doakan yang terbaik ajo buat Cik Puan Daun dan Encik Nuar Neslo Ais. Amin.

redSeptember said...

hmmm.... macam mana nak kata arrr.... kalau raya tahun ni kan, REd tak tahu pun dah raya ke blom. tu lagi suck kan. i had to call my friend and pretend to ask samada dah raya ke lom.

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers