Dilema seorang bakal pengantin: Ini adalah untuk berkenal-kenal..

  • 1
"Acik bukannya apa, cuma nak minta. 2 3 minggu sebelum nikah tu. Syuro dan Anuar, tunangnya tu. Bawak la jumpa Acik. Untuk berkenal-kenal"

"Baik Acik" Aku senyum-senyum.

Lagi seminggu nak menikah. Weekend ni adalah weekend terakhir aku bergelar bujang. Memandangkan ayah aku terlalu deredek untuk menikahkan kami, maka diwakilkan dengan Wak Jurunikah.

Banyak kali weekend Nuar tak available. Ini aje lah. This weekend or never.

Aku telefon nombor Wak Jurunikah. Tak berangkat. Takkan la salah nombor pula. Aku sendiri miscall no tu depan ayah dan Wak Jurunikah tu sendiri.

Kepala otak cirrupt ni mula berfikir kemungkinan-kemungkinan yang berlaku pada telefon Wak Jurunikah aku.

Akhir sekali aku sms. Bukan dalam list perkara kegemaran aku sekarang. Penat siot. Tapi nak kawin punya pasal.

" Assalamualaikum, Saya (nama) , call tadi untuk set temujanji dengan wak (nama) dan tunang saya sebelum nikah pada 14 jun nanti. Sabtu ni wak free tak? "

Dengan lafaz bismillah. Sms di hantar.

Wohhh. Terus dapat call. Wak jurunikah tanya aku ni siapa. Dan secara drastik minta aku datang malam tu juga. Gabra juga pankreas aku. Tak ready apa lagi ni. (Nak ready apa nye??)

Untuk damage control, aku set untuk esok malam.

"Malam esok malam jumaat. Memang dah ada rutinnya. Tapi berkenal-kenalan ini juga adalah ibadah. Jadi Acik jumpa Syuro esok ye?"

"Baik Acik.."

Bila bagitau Nuar, ada sedikit gabra juga. Tapi ada masa sikit untuk study ( Nak study apa nyee??)

Lepas episod gabra-gabra. Masuk pula satu sms.

"Minta Maaf As_yura, malam esok Acik nikahkan pengantin, datang hari sabtu petang aje ye sy_ura..!"

"Baik, saya dan tunang jumpa petang sabtu. Terima Kasih Acik"

"Sama-sama As_yura"

Minggu terakhir aku bergelar jomblo. Minggu depan adalah turning point dalam hidup aku. Doakan aku yach?

1 comment:

tasekM said...

good luck utk nuar... cakap ngan dia... tak yah la study2... :P tok tukang nikah tu tanya basic2 je tu...

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers