Dilema seorang bakal pengantin: Jiwa

  • 8
 
Bila tiba harinya, raja sehari sebesar namanya tidak mempunyai hak untuk bersuara dan akan diarah-arah macam diri kita tak ada pendapat sendiri.  Masa itu, semua orang 'mahu' yang 'terbaik' untuk diri kita. Its sucks!!!
 

8 comments:

Anonymous said...

daun,
aku bukan nak menghasut.tp ko perlu tegas dan nyatakan secara terus terang apa yang ko nak buat utk 'hari besar' ko. jgn ko nyesal lak nnt..coz yang terbaik itu mungkin dr pandangan mata org lain, bukan ko sendiri
ni apa yg aku perhatikan dalam bnyk2 'hari besar' kawan2 akula...

hana

Anonymous said...

altho aku bising bising baju cream pilihan aku lagi lawa haha. all that matters is your choice.i think family kau ok jer if you're firm about it and tak relax2 still about it.

Kartini said...

aku takde pilihan dulu syura...sebab kawen muda so nak tak nak kena la dgr ...and aku kan anak yg baik hehe :p.

tapi aku rasa ..wedding ni bukan hari kita. but hari utk parents ngan family members be happy for us. derang akan hilang kita soon (ikut laki). so let them be happy. and it's only for one day...what matters is you and your hubby after the marriage. itu pendapat aku la...sebab wedding aku mmg aku ada 15% control kot haha. tapi lepas tu life aku is all under my control ;)

Amyz! said...

yeah. it sucks!

jiGOMorrison said...

Macam aku dulu, aku terlalu banyak benda lain nak dirisaukan, contohnya boleh ke aku lafaz akad nikah etc, sampai aku terlupa aku Raja Sehari, dan hari itu hari aku.

Dan bila selesai akad, aku rasa lega sangat dan tak kesah pun kalau itu bukan hari aku. Sebab aku tahu, aku masih Raja Sehari. Know what I mean?

Mungkin sebab expectation aku rendah aku kot. Ha ha!

cik puan daun said...

hana: somehow aku tak kisah kalau dorang bagi duit ka apa kaa.. ahahaha.. tapi ni bising2 saje buat bingit telinga aku.. dah la gua emo ni...

ika: mgkn lagi cantik tapi tak sesuai dengan aku..

tini: agree hari kawin kita bkn hari kita.. adalah hari famili dan sanak saudara.. lagipun.. kalau depa contribute in M department.. aku tak kisah aje.. ahahaha.. aku anak yang baik.. tapi anak sedara yang opinionated..

amyz: suck but somehow kena gaks go with the flow..

jigo: expectation aku tak tinggi gaks.. aku impikan kenduri yang frugal sahaja.. expectation orang lain yang berlebih2an buat aku rasa rimas.. ahahaha

June said...

Ini adalah masanya membahagiakan mereka di sekeliling.

Kebahagian kau akan dinikmati pada malamnya. Be patient. Ha ha ha.

sinaganaga said...

Teh,
Wo! Tak sangka perkataan itu terkeluar dari mulut kau. Wow!

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers