single

  • 20

Single for ...

Setelah membelek-belek beberapa jenis tilam. Duduk, henjut-henjut. Cuma tak bergolek-golek aje atas tilam-tilam tu. Aku nak beli katil single. Setelah 5 tahun bekerja. Ahaks.

Ruang tamu rumah aku buruk. Tak bercat baru. Kaler hijau. Kesan tinggalan student. Langsung aku tak suka  nak habiskan masa aku diruang tamu. Jadi aku nak mencipta syurga aku sendiri didalam bilik. Aku perlukan bilik yang sempurna. Jadi utk sempurna, bilik aku perlukan katil. Dan tilam.

"Tilam ni untuk akak ke?" Tanya pelayan kedai. "A'ah" jawab aku singkat. Aku lontar senyum pada En. Awak. "Kalau untuk akak, kena beli tilam yang tebal sket, ini untuk budak-budak" Staff Ca_venzi tu menokok tambah. Otak aku berfikir. Bajet aku ciput sekali. Aku cuma nak tidur. Tidur yang lena. "Akak kena beli yang 8 inchi ni, kalau beli yang 6 inchi ni, sekejap sahaja dah melendut". Harga yang 8 inchi tu RM300.

Aku angguk-angguk. Nampak reaksi aku ragu-ragu dia menambah lagi " Tapi kalau akak nak pakai sekejap, boleh aje beli yang ini". Dia menunjuk kepada tilam spring cap MimpiManis bertanda harga RM199.

"Entah la dik, cuba tanya dia berapa lama saya nak pakai katil single ni. Sekejap aje kots" Aku beralih memandang En. Awak yang tengah test power katil queen size "Awak, berapa lama kite nak pakai katil single ni ek?"

En Awak pandang aku dengan mata terbuka. Ada tanda soal. Nak jawab salah. Tak jawab salah. Tapi di cover dengan senyum. Eleeeeeeeeehhhhh.. Sentap la tu. Kan?

-end-

Aku bawa pulang tilam single yang tahan untuk beberapa tahun. Just in case. Malam tu aku tidur lena. Best rupanya tido atas katil bertilam mahal. Hmm. Macam mana la En Awak tido malam tadi.

20 comments:

Anonymous said...

Sentap??

ahaks.. mesti belum cukup 100% tuh.. sebab tu la susah nak jawab..

kan?? kan??

Anonymous said...

wah...
hebat sungguh daun bertanyakan soalan tu...

harap2 tak lama la menunggu..jangan sampai tilam tu dah melendut. ahaks! :)

p/s:
memang bestkan kalau dpt tidur atas katil...tapi zz beli dulu sebab fobia takut ada semut...boleh?

Angah said...

"Awak, berapa lama kite nak pakai katil single ni ek?" I LIKEEEE

Lan Rambai said...

"En Awak pandang aku dengan mata terbuka. Ada tanda soal. Nak jawab salah. Tak jawab salah. Tapi di cover dengan senyum."

En. Awak belum pasti?

cik puan daun said...

madu: iye la kots.. berapa % agaknya ek?

zaza: mulut ni celupar sgt.. ahaks.. kalau tak tanya.. karang tak tauu..

p/s: kite pon tak suka dengan semut.. uhuks.. rumah sekarang ni byk semut halus.. uhukss

angah: I Also LIKEEEYYYY.. ahahaha

lan rambai: tak perlu lelaki utk kenal signal yang diberikan oleh lelaki.. ahahaa.. aku ni memahami..

zazzy said...

"Awak, berapa lama kite nak pakai katil single ni ek?"

ayat yang sungguh sarcastic...sunguh mengagumkan..
boleh ciplak tak ayat ni?

farah said...

I also like it!!!....

yer la cik daun... aku dah masuk dua nie... payah nanti ko nak kejar....heheheheh.........

Anonymous said...

dawon,takyah pakai katil double pun boleh gak.yang single tu pun leh gak muat pakai berdua.yang penting bahgie maa..
hehehe.

Anonymous said...

tapi itu hanya boleh diaplikasikan kalo saiz korang tak 'expand' secepat mungkin laa..hahahaha!

kaezrin said...

sentap siot..mmg sentap..

rudy bluehikari said...

err... tilam tu tak warna biru jugak ke cik daun? ehehehe

whx3691 said...

Kenapa beli single beli double lah .... To not Planning is planning to fail.

Tok Rimau said...

Untuk menambah jangka hayat tilam, sila ke kedai alat ganti kereta. Beli penyerap hentak dan pasang di kaki katil.

ayobkelubi said...

mau tertanggal telingat Enche' Awak. hahaha

spyz said...

visi yg tepat. tilam single yg mahal boleh wariskan utk anak2 pulak. Aminnn...
:-)

aku kagum dgn ketajaman pemerhatian salesman ca_venzi itu..

p/s entry yg aku akan ingat selamanya.
(selepas 'phone booth' n 'airport')

Amyz! said...

ahahaha..

jgn kata en awak, aku pon tersentap lalu terbeliak membaca kata2 tu. ahahaha

BooK said...

la... selama ni tido atas ape kak?

Anonymous said...

nakalnya awak ni tawww...

haha

Anonymous said...

jgn selalu sangat keluar dgn bukan muhrim.. tak baik.. kawen dulu

sorry.

sinaganaga said...

Kalau kau kawin - kalau ada tilam queen pun, tapi cuma guna sebelah kawasan je - membazir juga! Ha ha.

Jadi, tips rumahtangga untuk hari ini; semasa baru2 kahwin - memang cukup keperluannya kalau guna tilam single. Ha ha. Bak kata Limau, kau cuma perlu tambah penyerap hentak sahaja nanti.

HA HA.

Where my heart is

About This Blog

Luahan pankreas cik daun yang kadang-kadang terlupa yang dia sudah jadi ibu dan isteri. Masih kadang-kdang mahu berperangai seperti zaman belajar-belajar (mentah).

Masih belajar-belajar nak jadi ibu dan isteri dan mengekalkan diri jadi anak yang call emaknya seminggu sekali dan kakak yang cool untuk adik-adiknya yang berenam.

Ok!! Saranghae!!!! (buat tangan bentuk love atas kepala)
Powered By Blogger

title3

Followers

About me

My photo
Puncak Jalil, Malaysia
Seorang anak, isteri dan ibu. Penat siot!!
Lilypie Third Birthday tickers